Zasady e-sprzedaży soczewek kontaktowych

Zasady e-sprzedaży soczewek kontaktowychOceń:
PTOO, PSSK

Na stronach internetowych Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki (PTOO) oraz Polskiego Stowarzyszenia Soczewek Kontaktowych (PSSK) opublikowano zasady sprzedaży online soczewek kontaktowych, oparte na opiniach specjalistów ze stowarzyszeń związanych z tym segmentem rynku ochrony zdrowia, tj. Polskiego Towarzystwa Okulistycznego, PTOO oraz PSSK.

Zasady uwzględniają obowiązujące w czasie doboru i stosowania soczewek kontaktowych procedury , a także wyniki badań dotyczących zagrożeń wynikających ze sprzedaży soczewek tą drogą.

Zgodnie z tymi zasadami sprzedawcy internetowi:

  1. Powinni informować swoich klientów o tym, jak właściwie i bezpiecznie należy korzystać z soczewek kontaktowych, a szczególnie zachęcać do postępowania zgodnie z zaleceniami, które są przekazywane przez specjalistę w trakcie doboru soczewek lub badań kontrolnych. Powinni podkreślać konieczność stałego kontaktu ze Specjalistą, wagę systematycznych badań kontrolnych po doborze soczewek oraz znaczenie właściwego postępowania, gdy podczas stosowania soczewek pojawią się niepokojące dolegliwości czy objawy.

  2. Powinni przestrzegać zasad i przepisów dotyczących sprzedaży soczewek oraz praw konsumenckich, które obowiązują w krajach do których dociera oferta sprzedaży.

  3. Powinni zapewnić, by sprzedawane soczewki były oryginalne i nie oferować wyrobów wątpliwych, np. o niepewnym pochodzeniu.

  4. Powinni zapewnić swoim klientom skuteczną drogę reklamacji oferowanych wyrobów i serwisu związanego z ich sprzedażą, a także informować o tym co nabywcy mogą zrobić, gdy nie satysfakcjonują ich oferowane przez sprzedawcę rozwiązania reklamacyjne.

  5. Mogą sprzedawać soczewki online (lub przez telefon) tylko wtedy gdy klient:
    a) ma ukończone 16 lat
    b) kupuje soczewki dla siebie, a jeżeli robi to w czyimś imieniu (i istnieją obiektywne przyczyny, dla których tak postępuje), to sprzedawca powinien upewnić się, że zamawiane dla innej osoby soczewki zostały wcześniej dobrane przez specjalistę
    c) przeprowadza regularne badania kontrolne zgodnie z zaleceniami specjalisty
    d) przestrzega zaleceń związanych ze stosowaniem soczewek kontaktowych przekazywanych przez specjalistę, producenta soczewek i e-sprzedawcę, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowych zachowań, gdy podczas stosowania soczewek pojawią się niepokojące dolegliwości czy objawy
    e) zamawia soczewki dobrane przez specjalistę ,a badanie zostało wykonane najdalej 1 rok przed składanym zamówieniem
    f) zamawia soczewki o parametrach określonych przez specjalistę
    g) zamawia ilość soczewek, która wystarczy na nie więcej niż 1 rok stosowania.

  6. Mogą sprzedawać tylko te soczewki, które zamawia klient (uwzględniając kryteria punktu 5). W przypadku, gdy w ofercie brak takich soczewek, e-sprzedawca powinien skierować klienta do specjalisty po poradę, za wyjątkiem sytuacji, gdy:
    a) producent zamawianych soczewek dopuszcza możliwość zastosowania soczewek alternatywnych bez konieczności konsultacji przez specjalistę
    b) gdy zamawiane soczewki to marka prywatna, ale e-sprzedawca zapewnia te same soczewki w marce producenta
    c) gdy zamawiane soczewki to marka producenta, ale e-sprzedawca zapewnia te same soczewki w marce prywatnej
    d) gdy zamówienie dotyczy wersji kolorowej soczewek, które wcześniej zostały dopasowane przez specjalistę (kolorowa soczewka musi pochodzić od producenta bezbarwnej wersji lub producent dopuszcza alternatywną soczewkę kolorowa zgodnie z punktem 6a).

  7. Mogą sprzedać nowy lub alternaywny typ soczewek tylko jeśli sprzedaż była poprzedzona wizytą u specjalisty, który musi te soczewki dobrać (z wyjątkiem sytuacji z punktu 6a).
Data utworzenia: 26.10.2016
Zasady e-sprzedaży soczewek kontaktowychOceń:
Wysłanie wiadomości oznacza akceptację regulaminu

Publikacje, którym ufa Twój lekarz

Medycyna Praktyczna jest wiodącym krajowym wydawcą literatury fachowej. 98% lekarzy podejmuje decyzje diagnostyczne lub terapeutyczne z wykorzystaniem naszych publikacji.

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Aktualności

  • Uprościć procedury zwrotu kosztów leczenia za granicą
    Wprowadzenie dyrektywy transgranicznej umożliwiającej polskim pacjentom uzyskanie zwrotu kosztów za leczenie w innych krajach Unii Europejskiej nie zwiększyło znacząco dostępu do świadczeń zdrowotnych - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli.
  • Zapalenie błony naczyniowej oka - problem osób w wieku produkcyjnym
    Nieleczone zapalenie błony naczyniowej oka (ZBNO, uveitis) prowadzi do utraty wzroku i jest trzecią główną przyczyną ślepoty w krajach rozwiniętych. Według WHO kompleksowa opieka okulistyczna może zapobiec utracie wzroku aż u 80% pacjentów.
  • Polscy rezydenci okulistyki wyjadą do Szwajcarii
    Pięć klinik, trzy włoskie, jedna niemiecka oraz Klinika Okulistyki Ogólnej z Pododdziałem Okulistyki Dziecięcej Katedry Okulistyki UM w Lublinie włączono do programu szkolenia rezydentów Europejskiej Szkoły Zaawansowanych Studiów w Dziedzinie Okulistyki w Lugano. Pierwsi lubelscy rezydenci wyjadą do Szwajcarii już we wrześniu.

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies